Forum: Åpent forum

Julen er over for denne gang .

Nå legger jeg ut en bildeserie av noen av mine 431 nisser ,vil du ta en titt er du velkommen .

Mitt selvmalte nissepar ...

Ønsker dere en gledelig jul og godt nyttår …..kos dere masse ..

Klar for neste jul

Håper batteriet holder noen måneder i julepyntesken

Engelen skifter ustanselig farge. Ville selvsagt gjort seg bedre som film

Godt nyttår til alle Nissevenner ..

!bilde undefined!Har nok ikke vært så stor aktivitet her inne på sonen denne gang, det skyldes vel kanskje både det ene og det andre .Er glad for alle jeg ser innom her og nye er ekstra velkommen.Har jo nissesjuken jeg ,fikk noen nye i år også , hehe
Fler nissebilder er velkommne hit …

Ønsker dere en gledelig jul

Nissetreet på et gammel tre fra Knapptjern , De sitter på en slags sopp .som er limt på .

Med disse bildene her vil jeg få ønske venner og familie ,og alle dere jeg har blitt kjent med her en riktig gledelig jul. Og håper at vi får det like fint sammen til neste år .Bildene av maten er ikke noe jeg har laget , men fra julebordet som var på sykehjemmet . Og i år var den laget der , nydelig , vi håper at maten blir laget der som ,og ikke kommer vakumpakket fra et annet sted.Har du lyst til å se så bla nedover ..

Yes we can

Julekrybba

Det er for lengst besluttet at julekrybba er ikke forbeholdt de som feirer jul på riktig måte. Vi har Norges fineste. Teipet sammen og tæret av tidens tann.

Igjen. Fra en annen vinkel

Samme julekrybba

Har vært på kottet i dag

En duft av gamledager

Like spennende hvert år å prøve å få liv i nissen fra mitt barndoms julebarnerom. Etter en tur på butikken etter batterier og etter å ha tuklet litt med innmaten, ble det klart at nissen svikter ikke i år heller.

Det hører med til historien at vi også har kjøpt et helt vanlig grantre i dag.
- Vanlig gran?
- Ja
- Den drysser?
- Ja
- 360 kroner, takk!

Nipsnissearrangementet som bare er omkring 20 år gammelt, begynner også å bli en slags tradisjon

Nissetyper.

Vi har mange forskjellige nisser.Fjøsnisse,den passer på dyra.Julenisse er den som kommer med gaver til barna.Skognissen er den som sørger for at det blir bra med vinterved.Havnissen han soørger for at lutefisken skal være iorden.Dette bare for å nevne noen .

Nå går det fort til jul.

Trintomnissen..

Jeg vil få ønske alle medlemmer her ,de som har vært med en stund og nye .En riktig fin førejulstid , legger da ved et bilde av denne nissen her , som jeg tror skal få det litt travelt.
Gleder meg til å se dere igjen alle sammen ,og så kan dere se hva for noe annet jeg pusler med .
Se på det med et smil , for det er sånn ment fra min side .Jeg har det morro med å prøve og spre litt glede .

Aquevit-kanne

DSCN0508

Bilde 003

Bakstekjerringa .

Apropos gammel julepynt

batterinissen

Profilbildet mitt på Origo viser min eldste julepynt. Det er mange år siden vi har feiret jul hjemme hos oss, men det hender at jeg tar fram nissen likevel.

Strikkenisse

Alf sine flotte nisser,son han har vunnet

Vet det er påske snart,men det sies at julen varer helt til påske.Lurer på om det er noen av dere strikkeglade som kan hjelpe Kari med oppskrift på nisser, Hun ønsker ikke at de skal være så vanskelige , dere har jo så mange flotte nisser osv ,jeg er undskyldt fordi at jeg ikke kan ,velkommen skal oppskriften være ;;

Basargevinst

Hjørnet på duken

Vet at julen er over for denne gang, men må fortelle historien til denne flotte duken,,
En gang var jeg formann i Jaren Husmorlag , og der var det mange håndarbeidsglade damer,spesilt Idun
Vi skulle ha gammeldags basar ,masse flott håndarbeid .Idun broderte denne duken og mere til ,( Jeg drømte at jeg vant den ,og så besvimte jeg ),Alle ønsket seg denne ikke bare jeg , Det var trekking på søndag ,og spenningen var stor,,,,Vinneren var meg ,jeg besvimte ikke men så kry,ler Eneste feilen med den er at den er for smal , for kanten er så bred ,tenkte å ta den opp og gjøre den mindre ,Men det gikk ikke ,for hun som la den opp for Idun hadde klippt av i hjørnene ,Idun var på gråten , det skjønner jeg godt))))))

Hovedgevinst

Annonse